Banner
Grafická, převážně vizuální forma internetové reklamy. Nejčastěji jde o obrázek doplněný odkazem. Uživatel klikne na banner a dostane se na cílovou stránku (např. web zadavatele reklamy, e-shop a další).
Typy bannerů
- Statické bannery – Bannerem je jen obrázek.
- Animované bannery – Obvykle jednoduché animace, ale jsou i sofistikovanější animované bannery.
- Interaktivní bannery – reagují na chování uživatele, převážně na pohyby myši. Může fungovat i jako jednoduchá počítačová hra.
- Videobannery – přehrávají video. Většinou se přehrává ve smyčce a se ztlumeným zvukem. Přehrávání lze zastavit či spustit a také si zapnout zvuk. Někdy se zvuk zapíná automaticky (po najetí myší na banner).
- HTML bannery – umožňují spustit JavaScript a načítat externí data, podle kterých může banner měnit své chování. Umí například reagovat na aktuální počasí, nebo funguje jako jednoduchá kalkulačka.
Především pro budování značky (jako každá grafická reklama). Banner pravděpodobně zvolíte, pokud chcete levně a v krátkém časovém úseku zasáhnout velké množství lidí.
Banner má předat určité sdělení a motivovat k akci. Proto jsou nejvhodnější jednoduché bannery, které budou dobře čitelné a nebudou obsahovat příliš textu.
Výhody
- Rozšířenost
- Mnoho systémů pro výměnu reklamních bannerů
- Lze spravovat také v hlavních PPC systémech, Google Ads a Seznam Sklik
- Nepostradatelné pro remarketing
Nevýhody
- Blokování pomocí doplňků v prohlížeči (AdBlock)
- Bannerová slepota – podvědomé ignorování
- Horší cílení (nejde-li o remarketing)