Software pro tvorbu grafiky
Rozdělení
Pokud pomineme oblast úpravy animovaného nebo video obsahu, můžeme rozdělit grafické softwary dle pracovního prostoru na 2D a 3D. Pro tvorbu základní grafiky na tisk, sazbu apod. se používá převážně 2D grafické editory. Ty lze ještě rozdělit na vektorové a bitmapové (rastrové).
Základní software
Většina operačních systémů již v základní konfiguraci nebízí zpravidla jednoduchý grafický editor pro úpravu nebo tvorbu grafiky. Mezi nejrozšířenější program operačního systému Windows patří Malování, který je postupně nahrazován novější verzí Malování 3D, ve kterém je možné vytvářet i jednoduché 3D objekty.
Pokročilé editory
Pro tvorbu komplexnější grafiky či editaci fotografií již základní programy nejsou dostačující. Na trhu existuje nepřeberné množství placených či svobodných (zdarma) alternativ. Mezi nejrozšířenější softwary v profesionální sféře patří produkty firmy Adobe nebo český Zoner. Spoustu editorů není nutné instalovat do počítače a lze je spustit online přímo v prohlížeči. Mezi oblíbené, také z české dílny patří Photopea (editor podobný Photoshopu)
2D – rasterové
komerční
zdarma